4 efterrätter som hjälper dig att hålla nyårslöftet
Många har som tradition att lova att sluta konsumera vitt socker så snart de sista fyrverkerierna gjort entré på nyårshimlen. Det är ofta lättare sagt än gjort, speciellt när det finns SÅ mycket gott att baka. Därför tänkte jag tipsa om 4 smaskiga recept som inte innehåller vitt socker och som hjälper till när sockersuget gör sig påmint.
 
En riktigt god glass som kan ätas både till frukost, lunch, mellanmål och middag. Att den görs på bara 2 ingredienser och går riktigt snabbt att göra när man snabbt vill få i sig energi.
 
En krämig och mättande cheesecake med vaniljsmak och müsli-topping. Även denna kräver minimalt med ingredienser och går att äta till frukost och mellanmål.
 
Extra jobbigt blir det att hålla nyårslöftet när det är fikapaus på jobbet och du ser kombinationen kaffe och choklad. Men icke behöver du gå miste om något för det! Baka dessa godingar och ta med till jobbet. Förutom att du håller nyårslöftet så blir du säkert poppis också ;)
 
Och så var det dags för brunch och du får ett starkt sug efter pannkakor. Då är det bara att mosa lite banan, vispa upp lite ägg, blanda, stek och NJUT med en massa bär på toppen.
Matklubbens Topplista mytasteswe.com